Jag har aldrig tränat förut, kan jag börja hos er?
Ja, absolut kan du börja. Då ska du välja våra grundkurser eller basic-kurser som är för nybörjare. Där krävs ingen tidigare erfarenhet och är till för just dig som börjar helt från noll.
Vilka kläder behöver jag för att börja träna pole/luftakobatik/dans/flex?
Är du nybörjare inom pole behöver du ha mjuka träningskläder till exempel tights och en t-shirt eller top. Luftakrobaterna brukar ha heltäckande tighta kläder som är mjuka och följsamma, detsamma för dans och stretch/flex.
Måste jag ta av mig kläderna för att träna pole?
Idag fins det kläder med klister att köpa från olika hemsidor som säljer just polekläder, dessa fungerar tyvärr inte för alla men det är värt att prova om man känner sig obekväm. Som nybörjare behöver du inte ta av dig kläderna de första klasserna.
Är era klasser blandade eller är könen separerade i era klasser?
Ja, våra klasser är blandade och vi förväntar oss att alla uppför sig respektfullt och sportsligt mot varandra. Vi har aldrig haft några tråkigheter under våra klasser mellan olika kön.
Jag har ett handikapp, jag har en skada, kan jag börja hos er?
Ja, absolut kan du börja, du tränar alltid i din egna takt och efter din egna förmåga! Vi har instruktörer som både arbetar som läkare, fysioterapeuter eller har annan lång erfarenhet och utbildning inom anatomi. Vi har instruktörer som har flerårig erfarenhet som personlig tränare med hundratals elever i sitt bagage med olika bakgrund, maila oss så kan vi guida in dig till rätt instruktör och kurs. Om du har en skada på rygg eller nacke/axlar så rekommenderar vi att du talar med din läkare eller sjukgymnast.
Jag har aldrig stretchat förut, kan jag börja hos er?
Ja, stretch/flex eller rörlighetsträning är bra för alla och rekommenderas att man egentligen utövar dagligen.
Hur fungerar OP, Open Pole, fri träning?
Är du redan elev så köper du OP via den lilla kiosken som du hittar i vårt system genom din inlogg som du fick av oss till din mail då du bokade din första kurs. Maila om du har förlorat ditt lösenord - vi kan inte se det, därför kommer du att få ett nytt lösen. När du köpt din OP via kiosken får du automatiskt en Parakeynyckel som gäller för det datumet du beställt nyckeln. Det är viktigt att du meddelar oss om du byter mailadress under tiden du är elev eftersom systemet inte automatiskt kan lista ut vilken mail du använder. Efter du utfört ditt köp i kiosken så kommer du få en faktura till din mail, alltså swisha inte för köp via kiosken.
Om du inte är elev köper du ditt OP via webshoppen och väljer OP för icke elver.
Jag har inte fått min faktura, när kommer den?
Vi skickar fakturor vanligtvis samma vecka som vi får in din bokning. Fakturor för kurser är utställda på 15 dagar, fakturor för Drop-in och Prova på är utställda på 10 dagar. Fakturan skickas ALLTID till den mailen du angett vid bokningen, så kika öven i din spam korg
Hur betalar jag min Faktura?
Du betalar in till det BG nummer som står angivet på fakturan längst ner.
Vad ska jag skriva/ange vid betalning?
Om du betalar en Faktura ska du ALLTID ange det FAKTURANUMMER som står högst upp på fakturan, ange inte ditt personnummer eller enbart namn. Det är ALLTID Fakturanumret som är det viktiga för oss.
Betalar du via SWISH så ange vad köpet avser då det är svårt att gissa vad du har köpt
Kan jag få ett Kvitto för min Faktura?
Nej. En Faktura är som vilken annan räkning som helst som du får hem till exempel som din elräkning eller din telefonräkning.
Jag har missat att betala min faktura i tid och nu har jag fått en påminnelse, hur gör jag?
Påminnelse med tillkommande avgift hanteras uteslutande av Fortnox, du ska betala in direkt till det angivna BG som står längst ner på fakturan och inte till oss. Missar du även att betala in påminnelsefakturan då tar Fortnox inkassotjänst över hanteringen, då är det dit du ska betala samtliga kostnader som tillkommer. Tänk på att vi inte sköter påminnelsehanteringen av fakturorna - det sköts enbart av Fortnox.
Hur gör jag om jag vill betala en del med ePassi?
Du ska söka upp studion i ePassi appen West Coast Pole & Dance Studio, detta är inget vi kan göra från vårt håll då ditt friskvårdsbidrag är personligt. Välj danskurser/dansklasser sedan anger du summan du vill lägga och bekräftar. Vi får mail från ePassi när det är genomfört. Så kan du ta resterande summa på Swish. Skriv i rutan i kassan hos oss att du betalar via ePassi och resterande på swish.
Jag har försökt nå er via telefon men kommer inte fram?
Vi har svårt att svara i telefon då vi arbetar med planering och träning under dagtid, eftermiddagstid och kvällar är avsatta för kurser. Vi svara alltid på mail oftast redan inom 1 tim eller senare samma dag
Jag har bokat en kurs men jag har ångrat mig?
Bokning är bindande och ångerrätten gäller inte distansavtal för fritidsaktiviteter utförda på en sepciell dag och under en speciell tidsperiod. Se Konsumentverkets hemsida för mer info.
Jag har blivit sjuk/skadat mig och har flera klasser kvar, hur gör jag?
Pengarna tillbaka gäller INTE. Du kan få tillgodoräkna klasserna under 2 månader mot uppvisande av läkarintyg inte annars. Vi kan inte garantera dig att du kan gå på samma disciplin t.ex pole eller luftakrobatik, du får ta innevarande klasser på det som studion kan erbjuda dig.
Jag har blivit förkyld, hur gör jag för att ta igen missade pass?
Pengarna tillbaka gäller INTE. Du har pågående kursperiod att ta igen pass på, inte på nästkommande. Du kan ta igen på annan klass eller på annan disciplin.